Ogłoszenia
Tytuł dokumentu: Ogłoszenie 3. Najem, pranie i konserwacja odzieży roboczej oraz szafek na odzież roboczą.
Zarząd Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych S.A. ul. Miedziana 5, 40-321 Katowice dziękuje za złożenie ofert: „Najem, pranie i konserwacja odzieży roboczej oraz szafek na odzież roboczą ”.
Jednocześnie informuje, iż w związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia w trybie zapytania o cenę „ Najem, pranie i konserwacja odzieży roboczej oraz szafek na odzież roboczą” została wybrana oferta złożona przez:
Impel Rental PRO Sp. z o.o. Sp.k
53-111 Wrocław, ul. Ślężna 118
za cenę 5 209,90 zł netto za miesiąc
Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A. zwraca się z prośbą o przedstawienie oferty na:
najem, pranie i konserwacja odzieży roboczej oraz szafek na odzież roboczą
Katowice, 01.09.2017
Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A. w Katowicach zawiadamia, iż otwarcie ofert zapytania o cenę „Najem, pranie i konserwacja odzieży roboczej oraz szafek na odzież roboczą” odbędzie się w dniu 05.09.2017 roku o godz. 10.00 w siedzibie Spółki przy ulicy Miedzianej 5 w Katowicach (informacje w jakim pokoju w sekretariacie).
- W dniu 18.08.2017 roku jeden z uczestników zapytania o cenę „Najem, pranie i konserwacja odzieży roboczej oraz szafek na odzież roboczą” przedstawił następujące pytania
- Czy odzież może być wyposażona w kody kreskowe zintegrowane z systemem elektronicznego sytemu kontroli obiegu odzieży, działające na tej samej zasadzie jak chipy (chipy to dodatkowe koszty dla Klienta związane z ich wymianą, zagubieniem chipów itp.)?
Odp.1. TAK
- Czy Logo firmowe ma być umieszczone na bluzie z przodu małe i z tyłu duże oraz na kurtce z przodu małe z tyłu duże ?
Odp. 2. TAK
- Czy kurtki zimowe z kapturem mają być użytkowane cały rok, czy w okresie jesienno – wiosennym i zimowy, około 7 miesięcy ?
Odp. 3. TAK
- Jaki jest oczekiwany harmonogram ilości kompletów na pracownika, jak i prań ?
Odp. 4. 3 Komplety, pranie raz na tydzień
- Czy dopuszczane są faktury miesięczne nie 4 tygodniowe, tj. 12 faktur w roku
a nie 13 ?
Odp. 5. TAK
W dniu 21.08.2017 roku uczestnicy zapytania o cenę „Najem, pranie i konserwacja odzieży roboczej oraz szafek na odzież roboczą” przedstawili następujące pytania.
- Czy kurtka ma być użytkowana przez cały rok?
Odp.1. Ma być dostępna przez 8 miesięcy (od 15 września do 15 maja).
- Czy sezonowo – przez około 7 miesięcy?
Odp. 2. Ma być dostępna przez 8 miesięcy (od 15 września do 15 maja).
- Czy kurtki mają być także 3, prane 1 x na tydzień?
Odp. 3. Mają być dwa komplety z praniem jeden raz na dwa tygodnie.
- Czy spodnie mają być typu ogrodniczki lub spodnie do pasa ?
Odp. 4. Proszę wycenić dwuwariantowo:
- dla spodni typu ogrodniczki
- dla spodni do pasa.
W dniu 22.08.2017 oraz 23.08.2017 roku uczestnicy zapytania o cenę „Najem, pranie i konserwacja odzieży roboczej oraz szafek na odzież roboczą” przedstawili następujące pytania
- Czy ceny szafek – 10 skrytkowe oraz brudowników powinny być przedstawione jako osobny koszt?
Odp. 1. TAK
- Czy ilość skrytek i brudowników przypadających na pracownika powinna być liczona w następujący sposób: 1 skrytka na odzież letnią + 1 skrytka na kurtki ocieplane, 1 brudownik na około 30 pracowników?
Odp. 2. Od dopasowania ilości szaf jest Wykonawca usługi.
- Czy dopuszczają Państwo możliwość przeprowadzenia negocjacji warunków umowy z Wykonawcą?
Odp. 3. Jedynie poprzez zadawanie pytań do 29.08.2017 roku i umieszczenia odpowiedzi do dnia 30.08.2017 roku.
- Czy przewidują Państwo zaudytowanie zakładów pralniczych oferentów w celu oceny możliwości technicznych oraz warunków higienicznych, w których wykonywana będzie usługa?
Odp. 4. NIE
- Czy oprócz certyfikacji tkaniny, również cały wzór odzieży powinien posiadać odpowiednią certyfikację zgodną z normą EN ISO 20471 KLASA 3? (to ważne przy ewentualnych kontrolach u pracodawcy)
Odp. 5. TAK
- Par.2 ust.1 Umowy : Do Ilu lokalizacji należy dostarczyć odzież?
Odp. 6. Odzież ma zostać dostarczona do 1 lokalizacji w której są 3 szatnie
- Par.2 ust.2 Umowy: Co należy rozumieć pod opłatą konserwacyjną?
Odp. 7. Zamawiający zmienia treść §2 ust.2 po przez usunięcie zapisu ,,Przy wszystkich zamówieniach naliczana jest opłata konserwacyjna za każdy produkt''.
Zapis otrzymuje nowe brzmienie: Przy wszystkich zamówieniach zwiększających stan odzieży w wyniku zwiększenia zatrudnienia ilości pracowników o którym mowa w §2 ust.3 zwiększeniu ulegnie również miesięczne wynagrodzenie zgodnie z nową ilością odzieży i cenami jednostkowymi określonymi w załączniku nr.1 do Umowy.
- Par.4 Umowy: Jakiego rodzaju naprawy/opłaty i obróbkę ma obejmować usługa rentalu?
Co Zamawiający rozumie po przez zapis: ,,Jeśli po konserwacji odzieży roboczej stwierdzona zostanie jakakolwiek niezgodność z kryteriami jakości Wykonawcy, Wykonawca dokona wymiany odzieży . Może ona zostać wymieniona również na dobrej jakości używaną odzież roboczą''
Odp. 8. Zamawiający zmienia treść §4 w całości nadając mu następującą treść:
Wykonawca zobowiązuje się odbierać odzież roboczą do serwisowania raz w tygodniu zgodnie z ustalonym harmonogramem z zastrzeżeniem możliwości odstępstwa od tej zasady w tygodniach wolnych od pracy. Serwisowanie odzieży roboczej wliczonej w cenę usługi obejmuje pranie i obróbkę przemysłową, kontrolę oraz naprawy w których skład wchodzi:
przyszycie guzików, nabijanie nap, skracanie nogawek i rękawów ubrań roboczych i ochronnych, naszywanie łat o powierzchni do ok 10 cm², zszycia ubrań po szwie do długości ok.15 cm, cerowanie maszynowe do długości 5 cm, zwężenia nogawek spodni, doszywanie rzepów, opłata ekologiczna, opłata za transport, przeznakowywanie odzieży i szafek w trakcie umowy, przewijanie odzieży na drugą stronę z brudowników, rozkładanie do szafek skrytkowych, dostęp do systemu internetowego zapewniającego nadzór nad odzieżą.
Jeśli po konserwacji odzieży roboczej stwierdzona zostanie jakakolwiek niezgodność z kryteriami jakości Wykonawcy, Zamawiający zgłosi reklamację w terminie 4 dni roboczych od dostawy wraz z imieniem i nazwiskiem, którego dotyczy reklamacja, określeniem części odzieży wraz z kodem kreskowym którego dotyczy reklamacja oraz datę wystąpienia przyczyny reklamacji.
Usunięcie przyczyny reklamacji musi nastąpić do kolejnej zaplanowanej dostawy odzieży w przeciwnym razie Wykonawca na czas naprawy odzieży/usunięcia przyczyny reklamacji dostarczy Wykonawcy odzież zastępczą.
- §5 ust.2 Umowy : Proszę o zmianę terminu czasu dostawy odzieży dodatkowej z 1-2 tygodni do 4-6 tygodni.
Proszę o potwierdzenie, że odzież dodatkowa ma trafiać do klienta używana
Odp. 9. Zamawiający zmienia w całości treść §5 ust.2 nadając mu nową treść:
Czas dostawy dodatkowego zamówienia wynosi od 4 do 6 tygodni. Odzież dostarczana dodatkowo ma być odzieżą nową, odpowiadającą odzieży z załącznika 1 do Umowy. Dodatkowe zamówienia są fakturowane począwszy od tygodnia dostawy odzieży.
- §5 ust.4 Umowy: Proszę o zgodę na zmianę ilości odzieży możliwej do zdania na Magazyn Wykonawcy z 30% do 10% oraz konieczność wykupu odzieży w przypadku przekroczenia 10% zgodnie z wartością odzieży nowej pomniejszonej o wartość amortyzacji jednak za kwotę nie mniejszą niż 1% wartości odtworzenia powiększoną o podatek VAT według obowiązującej stawki.
Odp. 10. Zamawiający akceptuje zmianę.
Powyższy Paragraf otrzymuje treść:
W przypadku zmniejszenia przez klienta zakresu usług świadczonych przez Wykonawcę o ponad 10% względem najwyższego poziomu z ostatnich 6miesięcy (każdy model produktu kalkulowany jest oddzielnie) Zamawiający dokona wykupu w/w odzieży za cenę równą wartości jej odtworzenia pomniejszoną o okres jej użytkowania tj. 1/36 miesięcznie jednak za kwotę nie mniejszą niż 1% wartości odtworzenia powiększoną o podatek VAT według obowiązującej stawki.
Wszelkie zwroty produktów muszą być uzgadniane z Wykonawcą. Zwrot odzieży jest rejestrowany po potwierdzeniu jej przyjęcia w magazynie przez Wykonawcę i podaniu przez Klienta przyczyny zwrotu.
.
- §7 Umowy: Proszę o zgodę na uzupełnienie treści §7 o ust.2 Umowy: Strony ustalają, że wysokość miesięcznego wynagrodzenia netto będzie podlegała waloryzacji raz w roku na pisemny wniosek zainteresowanego, w formie aneksu, jednak nie wcześniej niż po roku od dnia zawarcia umowy z mocą od początku następnego miesiąca, licząc od daty doręczenia pisma. Podwyższenie wynagrodzenia dokonane będzie w oparciu o wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych, ogłoszony przez GUS w Monitorze Polskim za miniony rok kalendarzowy w stosunku do roku go poprzedzającego.
Zmiana wynagrodzenia o którym mowa w §7 ust.2 nie stanowi zmiany umowy.
Odp. 11. Zamawiający wyraża zgodę na zapis.
- §10 ust.1 Umowy: W nawiązaniu do SIWZ ust.5 proszę o określenie terminu trwania umowy na 3 lata.
Odp. 12. Umowa zostanie podpisana na 36 miesięcy
- §11ust.2 Umowy: Proszę o zgodę na zmianę proponowanych 2 pisemnych powiadomień na 3 pisemne powiadomienia.
Odp. 13. Zamawiający akceptuje proponowaną zmianę.
- §11 Umowy: Proszę o zgodę na dopisanie ust.6 o treści:
W przypadku rozwiązania przez Klienta Umowy ze skutkiem bez zachowania okresu wypowiedzenia z winy Wykonawcy, jej zakończenia lub rozwiązania z winy Zamawiającego, Zamawiający ma obowiązek wykupu odzieży po cenie równej wartości jej odtworzenia pomniejszoną o okres jej użytkowania tj. 1/36 miesięcznie jednak za kwotę nie mniejszą niż 1% wartości odtworzenia powiększoną o podatek VAT według obowiązującej stawki wraz z odzieżą pozostającą w magazynie Wykonawcy.
Odp. 14. Zamawiający akceptuje powyższy punkt.
- §12 Umowy: Proszę o uzupełnienie powyższego ustępu o zapis:
Odzież może być serwisowana jedynie przez Wykonawcę w terminach i częstotliwością ustaloną przez strony. Wynajmujący nie ma prawa sam prać i konserwować Odzieży ani zlecać tych czynności osobom trzecim.
Szafy na odzież czystą i brudną mogą być wykorzystywane jedynie do przechowywania Odzieży. Przemieszczanie ich poza lokalizację, do której zostały dostarczone, wymaga uprzedniej, pisemnej zgody Wykonawcy.
Wynajmujący ponosi pełną odpowiedzialność za Odzież i Szafy w czasie, gdy znajdują się one w jego posiadaniu, w szczególności za ich utratę i zgubienie.
Wynajmujący jest zobowiązany poinformować wierzycieli o prawie własności Wykonawcy w stosunku do przedmiotu wynajmu (Odzieży i Szaf) w przypadku zajęcia majątku Wynajmującego oraz zawiadomić Wykonawcę pisemnie w ciągu 3 dni o zgłoszonych roszczeniach wierzycieli.
Odp. 15. Zamawiający akceptuje powyższy zapis uzupełniając
- §12 o wskazaną treść.
Proszę o określenie wymaganego czasu amortyzacji odzieży:
Odp. 16. Amortyzacja ma być zgodna z terminem trwania umowy, tj.36 miesięcy
- Czy Wykonawca zobligowany jest do posiadania przez cały okres trwania umowy polisy OC?
Odp. 17. Tak, Wykonawca musi posiadać polisę OC na kwotę min.1.000.000 zł
- Jaki skład i gramaturę ma mieć zamawiana przez Klienta odzież:
Odp. 18. 1) Kurtka ocieplana z kapturem w kolorze pomarańczowym zgodna z normą EN 20471 klasa III z certyfikatem.
Skład materiału: 70PES/30BW
Gramatura: 240 g/m²
2) Bluza robocza i spodnie robocze w kolorze pomarańczowym zgodna z normą EN20471 klasa III z certyfikatem
Skład materiału: 60BW/40PES
Gramatura: 230 g/m²
3) Koszula flanelowa
Skład materiału:100% bawełna
Gramatura: 170 g/m²
W odzieży ochronnej taśmy odblaskowe 3M
- Proszę o potwierdzenie czy szafy mają stanowić osobną pozycję w ofercie czy mają być wliczone w cenę?
Odp. 19. Szafy mają stanowić osobną pozycję w ofercie
- Czy oferta cenowa ma być w oparciu o 4 tygodnie czy pełny miesiąc?
Odp. 20. Oferta ma być w oparciu o pełny miesiąc oraz w ujęciu rocznym wraz z wymienionymi wcześniej usługami i naprawami wliczonymi w cenę uzupełniona o ceny odtworzeniowe odzieży.
- Zmiana zapisów załącznika nr 1
- Ubrania firmowe bluza 73 [szt.]
- Ubranie firmowe spodnie 73 [szt.]
- Koszula flanelowa 73 [szt.]
- Kurtka ocieplana z kapturem73 [szt.]
Zmiana zapisów załącznika nr 1 24.08.2017 godz. 13.50
- Ubrania firmowe bluza 219 [szt.]
- Ubranie firmowe spodnie 219 [szt.]
- Koszula flanelowa 219 szt.]
- Kurtka ocieplana z kapturem 146 [szt.]
- Adres e-mail do kontaktu m.sopot@wprdsa.pl
W dniu 24.08.2017 roku uczestnicy zapytania o cenę „Najem, pranie i konserwacja odzieży roboczej oraz szafek na odzież roboczą” przedstawili następujące pytania.
- Czy dopuszczają Państwo następujący skład i gramaturę certyfikowanej odzieży: bluza, spodnie do pasa ogrodniczki, kurtka - 80/20% Pes/Co, 225 g/m2? Skład ten wynika z wymogów certyfikacji zgodnej z normą EN ISO 20471 KLASA 3 oraz specyfiki środowiska pracy z wystąpieniem zabrudzeń substancjami typu asfalt i pochodnymi.
Odp. 1. Nie, w punkcie 18 z pytań z dnia 22.08.2017 oraz 23.08.2017 została przedstawiona odpowiedź.
- Czy przewidują Państwo testy wzorów odzieży zaproponowanej w ofercie?
Odp. 2. Nie przewidujemy.
W dniu 29.08.2017 roku uczestnik zapytania o cenę „Najem, pranie i konserwacja odzieży roboczej oraz szafek na odzież roboczą” przedstawił następujące pytanie.
- Wskazali Państwo w specyfikacji konkretne parametry składu odzieży, odp. 18.W związku z tym ponawiam pytanie czy można zaproponować własne, wypróbowane przez wiele lat modele odzieży, właściwe dla Państwa specyfiki, zgodne ze wskazaniami, które różnią się jedynie nieznacznymi przesunięciami w składzie procentowym bądź gramaturą np. o 5 g/m². Taka sytuacja pozwoliłaby na optymalny i szeroki dobór modelu odzieży, nie ograniczając się jednocześnie do wskazania jednego producenta.Odp. 1. Podtrzymujemy odpowiedź jak wcześniej w pytaniu nr. 18 z dnia 24.08.2017r.
- Jedna z firm uczestnicząca w Państwa zapytaniu o cenę, zwróciła się z pytaniem o możliwość zaproponowania swoich modeli odzieży , spełniających wszystkie parametry wskazane w SIWZ - odp. z dnia 24.08.2017 brzmiała, NIE,
Autor dokumentu: Marek Strzałka
Data modyfikacji dokumentu: 2021-10-25 22:39:30
Ilość wyświetleń dokumentu: 1513
Powrót do kategorii: Ogłoszenia